Padají vám vlasy? Hledejte příčinu.

Každý z nás se narodí s určitou genetickou výbavou, která určí jakou barvu, strukturu, délku, či hustotu vlasů si poneseme po celý život. Buďme však realisti. Žena s jemnými řídkými vlasy sotva po ramena se nikdy nebude pyšnit bohatou hřívou sahající do pasu. Díky správné péči může docílit, že budou zdravé a lesklé nebo-li .
dívka zahalená do šály
Aby tak vypadaly, potřebují spoustu vitamínůA, B6, B12, Biotin, C, E, a minerálů jako ježelezo, hořčík, zinek, jod, fosfor, selen, síra apod.
Nejčastější důvody padání vlasů jsou:
Stres–v dnešní uspěchané době, je to častý problém. Měli bychom proto zvolnit, eliminovat příčinu stresu a relaxovat.
Nedostatek vitamínů a minerálůvelmi důležitý je jejich pravidelný přísun. Pokud tomu tak není, jsou slabé, bez lesku s tendencí se lámat. Řešením je změna životosprávy, jíst více ovoce a zeleniny. Případně si zajít do lékárny pro vitamínové doplňky.
vysoušení vlasů
Poruchy štítné žlázy – snížená i zvýšená funkce způsobuje ztrátu vlasů. Je nutné vyhledat lékaře, který doporučí potřebnou léčbu.
Hormonální problém– některým ženám v období menopauzy výrazně prořídne kštice. Je to způsobeno poklesem hormonu estrogenu. Zde je nutná konzultace s odborníkem. Také v období po porodu se často objevuje zvýšené vypadávání vlasů. Je to však jen známka, že se upravuje hladina estrogenu a tělo se vrací do normálu. Stačí jen dbát na dostatek vitamínů a minerálů, kterých může být v tomto období i díky kojení nedostatek a vše se časem spraví.
Drastické diety– jsou pro lidský organismus pohroma. Pokud za velmi krátkou dobu přijde velký váhový úbytek, může na tuto situaci tělo reagovat i mimo jiné ztrátou vlasů a to hlavně díky snížení množství jídla a tím i důležitých živin a jednostranné stravě. Redukci váhy bychom měli provádět jen pod dohledem specialisty.
Špatná péče– časté fénování, žehlení, barvení nekvalitní barvou či trvalá, to vše se na vlasech výrazně podepíše. Jsou vysušené, lámavé bez života. Důležité je i správné mytí. Není vhodné používat příliš horkou vodu. Také neustálé nošení ohonů, sponek, čelenek, klobouků a čepic vlasům škodí a mohou následkem tohoto padat. Klíčová je i péče v letních vedrech, kdy je musíme chránit před ostrým sluncem klobouky, hydratovat je. V zimním období nesmíme zapomenout na pokrývku hlavy a výživu.
Jaká je tedy pomoc?
Je mnoho možností co můžeme pro své vlasy udělat. Používat kvalitní vlasovou kosmetiku bez konzervačních látek, silikonů a parabenů. Sami si ji můžeme i připravit doma. Různé bylinkové oplachy, tinktury, zábaly, masky atd. Neopomeneme i masáž hlavy, velmi příjemnou a hlavně účinnou záležitost. Pokožka se prokrví a živiny se rychleji vstřebávají. Nutností je však i úprava jídelníčku.
Pokud je úbytek vlasů však velmi velký a nic nezabírá, potom je nezbytné navštívit specialistu. Existují další možnosti, ale ty jsou náročné, jak na čas, tak na finance.
Pečujme se o své vlasy s láskou, odmění se nám za to svou krásou!

Ohodnoťte příspěvek